Oldalak

2011. november 27., vasárnap

Zserbógolyó

Egy kicsit az ízemlékek felidézését fűszerezem most az adventtel. Karácsonykor számos magyar családnál az ünnepi asztalra kerül a klasszikus zserbó. Én ezt kevésbé kedvelem, mint pl. a mézes krémest. Megláttam egy gyönyörű süteményes kiadványban ennek a sütinek egy gyors változatát, amit ennek ellenére mégis kipróbálásra érdemesnek ítéltem. A fogadtatása nagyon jó volt, a férjemnek nagyon ízlett, nekem is elnyerte a tetszésem. Minden ízélmény benne van, ami a zserbóban is, csak a tészta hiányzik :-).

 



Hozzávalók kb. 15 db golyóhoz:

15 dkg aszalt sárgabarack
15 dkg darált dió
3 cl narancslikőr vagy konyak
1 ek. víz
2 ek. porcukor
1 ek. baracklekvár
1 mk. rum

A bevonathoz:
15 dkg ét tortabevonó
1 ek. napraforgó olaj

Elkészítés:

A barackot apró darabokra vágjuk, meglocsoljuk az alkohollal (narancslikőr v. konyak) és 1 ek. vízzel, így kb. 1 órán át állni hagyjuk.
Ezután hozzáadjuk a az összes többi alapanyagot úgy, hogy gyúrható masszát kapjunk. Kis golyókat formázunk belőle.
Majd gőz felett felolvasztott, olajjal elkevert csokoládéba mártjuk (segítségül fogpiszkálót használhatunk).
Ha minden golyót bevontunk csokoládéval, hűtőbe tesszük.
Fogyasztás előtt kivesszük, tálra rendezzük, és azonnal tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Én is szoktam készíteni.Karácsonykor legtöbbször.Volt, hogy a barack helyett aszalt szilvát tettem bele.Úgy sem volt rossz.:-)

    VálaszTörlés
  2. Úgy is nagyon finom lehet! Az aszalt barackot majdnem megettem a készítés közben:-), szeretem nagyon.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...