Oldalak

2012. augusztus 2., csütörtök

Kefíres (hűtős) lángos



Ennek a lángos tésztának az az előnye a többivel szemben, hogy több napig eláll a hűtőben, mindig a szükséges mennyiséget süthetjük ki frissen. Így bármikor gyorsan lángost varázsolhatunk reggelire vagy vacsorára az éhes gyerkőcöknek. A több napos eltarthatóságát nem tudom megerősíteni, mivel nálunk max. másnapra szokott maradni egy kisebb adag:-).

Hozzávalók:

3 db kis doboz kefír (kb. 45 dkg)
3 db tojás
80 dkg finomliszt
1 teáskanál só
5 dkg friss élesztő
sütéshez: napraforgó olaj


Elkészítés:

Összekeverjük a tojásokat a kefírekkel, a sóval és az elmorzsolt élesztővel, 


majd hozzáadjuk a lisztet és összegyúrjuk (elég lágy tésztát kapunk).

Duplájára kelesztjük langyos helyen (kb. 30 perc).


Olajos kézzel tojásnyi nagyságú tésztadarabokat tépünk a kész tésztából, kinyújtjuk vagy csak kézzel kihúzogatjuk, és forró olajban kisütjük. 


Sütésnél először fedőt tegyünk rá, majd fordítás után fedő nélkül süssük, mint a szalagos fánkot.
Tejföllel és sajttal gazdagon megszórva tálaljuk.  
A megmaradt tésztát fedjük le, és úgy tegyük a hűtőbe.

  





2 megjegyzés:

  1. Finom lángos! Nem rég nálam is ez volt, csak én nyugdíjas, eszkimó lángosként ismerem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony:-)! Ezeket a neveket nem hallottam még rá, nagyon jó! Nálam mindhárom gyerkőc szereti, így gyakran van lángos. Szoktam hagyományosat is sütni, ezt valamikor tavasszal próbáltam ki először, amikor gyorsan vacsira akartam nekik lángost készíteni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...