Oldalak

2012. szeptember 23., vasárnap

Kakaós cukkinis sütemény


Egy sima cukkinis sütit hoztam már, amit itt találtok. Augusztus 20-án (igen, egy kicsit talán el vagyok maradva!) elkészült ennek a kakaós változata is, a helyi ünnepség alkalmával rendezett programok szervezőinek, egy kis szénhidrát utánpótlása gyanánt. Kaptam egy receptet Judittól, de aztán végül is a saját változatomba dolgoztam bele némi kakaót. Dió helyett most mandulát tettem bele, valamint rétesliszt helyett finomlisztet használtam, és mazsola is került bele, mert nem otthonra készült.


Hozzávalók:

4 db tojás
1 cs. sütőpor
1 csapott mokkáskanál szódabikarbóna
1 cs. vaníliás cukor
30 dkg kristálycukor
40 dkg hámozott, magozott, durvára reszelt cukkini (tisztítva mérve)
31 dkg finomliszt
4 dkg kakaópor
10 dkg darált dió/mandula
2 dl napraforgó olaj
csipet só
csapott kávéskanál fahéj, késhegynyi őrölt szegfűbors
10 dkg mazsola

Elkészítés:

A cukkinit meghámozzuk, magozzuk, lereszeljük.
A lisztet elkeverjük a kakaóval, dióval/mandulával, sütőporral, szódabikarbónával, fűszerekkel.
A tojásokat habosra keverjük a cukorral, vaníliás cukorral, csipetnyi sóval, majd hozzáadjuk az olajat és a mazsolát is.
Hozzákeverjük a cukkinit, ha levet eresztene, kinyomkodjuk, majd beletesszük a lisztes keveréket is.
Zsiradékkal kikent, lisztezett tepsibe/muffin-/szuflé formába öntjük.
180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük (a formától függ).
Hagyjuk kihűlni, majd szeleteljük, ízlés szerint porcukorral megszórva tálaljuk.















3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Nálam is van fagyasztott cukkini , lehet, hogy ilyen is készül majd belőle?! :) Ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Biztos ízlene, mert fincsi!

      Törlés
  2. Finom lett,én a süti tetejét lekentem barackízzel és megszortam durvára vágott dioval!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...