Oldalak

2013. január 21., hétfő

Békaszáj




Nem kell megijedni a cím olvastán, nem valami francia ínyencséget hoztam, hanem egy nagyon egyszerű és finom süteményt. A tészta nem tartalmaz cukrot (!), gyorsan összegyúrható, csak egy éjszaka pihenést kell kivárni, és a többi már megy gyorsan. A receptet a Fejér Megyei Hírlap kiadója által megjelentetett Desszertek könyve c. gyűjteményben találtam, és egy ideje már kinéztem magamnak/magunknak.
 
Hozzávalók:
Kb. 50-60 darabhoz

60 dkg finomliszt
40 dkg margarin/vaj
1 csomag sütőpor
4 evőkanál ecet
8 evőkanál szódavíz
lekvár a töltéshez
szóráshoz porcukor

Elkészítés:

A lisztben keverjük el a sütőport, a felkockázott vajat/margarint morzsoljuk el benne. Majd adjuk hozzá az ecetet és a szódavizet, dolgozzuk össze. Másnapig pihentessük hideg helyen.
Másnap vékonyra kinyújtjuk a tésztát, 5 cm-es átmérőjű kiszúróval köröket szaggatunk, kiskanállal lekvárt halmozunk a közepükbe, és gondosan félbehajtjuk őket. A maradék tésztát ismét összegyúrjuk, nyújtjuk, szaggatjuk stb.




180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapíros tepsibe sorakoztatva kb. 15 perc alatt megsütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk (a tésztában nincs cukor, ezt vegyük figyelembe).




7 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen egyszerű lekváros süteményeket - és a családom többi tagja is imádja az ilyesmiket. :P (Egyedül a férjem nem rajong értük, de azért Ő is megeszik 1-2-őt belőle.)
    Olyan guszta fotókat készítettél róla... :P

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egyszerű tényleg, és biztos finom is! Felvettem a tervezetbe :D

    VálaszTörlés
  3. Húsvétra megsütöm.Régóta tervezgetem már,nagyon jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  4. Régóta szemezgetek vele,nagyon guszta. Szerinted bírja készen a fagyasztást?

    VálaszTörlés
  5. Most találtam a receptre nagyon guszta. Megpróbálom zsírral elkészíteni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...